Her får du informasjon om internrenteberegning, utfasing av Telepay samt ny milepæl for Tellit Dokumentkontroll
Flertallet av våre kunder benytter allerede ISO 20022 XML format for å sende betalingsfiler fra Unit4 ERP til banken. Dette er en løsning som har vært obligatorisk for utenlandske betalinger i Euro i en tid allerede. Men noen benytter fremdeles Telepay som betalingsløsning. I løpet av 2024 vil de fleste banker fase ut dette formatet.
ISO 20022 er en standard for finansiell meldingsutveksling, forenklet sagt vil bankene snakke samme språk på tvers av landegrenser og dermed effektivisere betalingsformidlingen.
Dersom du er usikker på hvilket format dere benytter så kan du enkelt sjekke dette; Bruker dere rapportvariantene Innenlandsbetaling Telepay (SU11A), Masseoveførsel Telepay (SU11A) eller Utenlandsbetaling Telepay (SU11B), da bruker dere fremdeles Telepay. Ta da kontakt med oss i Tellit Solutions for en ukomplisert overgang til nytt format.
Trykk på bildet under for ytterligere informasjon om ISO 20022. |
|
|
Rentene stiger. Og jo høyere rentenivå jo større grunn til å belønne eller kostnadsbelaste prosjektet, avhengig av hvordan det evner å håndtere likviditeten. Store prosjekter skal i utgangspunktet være likviditets-positive. Når en benytter internrenteberegningen fra Tellit Solutions vil et prosjekt som er likviditets-positivt få en renteinntekt. Skulle derimot prosjektet tappe på selskapets likviditet vil det genereres en rentekostnad. Trykk her eller på bildet under for mer informasjon om hvordan denne prosessen utføres. | |
|
100.000 fakturaer behandlet i Tellit Dokumentkontroll |
I mars fortalte vi om Tellit Dokumentkontroll. Tjenestens første milepæl er nådd - over 100.000 fakturaer har allerede blitt behandlet.
Så i praksis betyr dette at over 100.000 fakturaer har fått fakturareferansen validert mot gyldige verdier. Et stort flertall av disse har enten blitt systemkorrigert eller manuelt korrigert av fakturautsteder. Dette har spart regnskapsavdelingen hos våre kunder for mye merarbeid. Nå slipper de å lete fram og påføre riktig referanse før faktura sendes til godkjenning av rett person. Statistikk viser at kun 16 % av våre kunders EHF-fakturaer nå må behandles manuelt av regnskapsavdelingen før de kan sendes til godkjenning. Vi nærmer oss visjonen om at faktura kan sendes på arbeidsflyt urørt av menneskehender, med korrekt konteringsforslag!
En virksomhet som har 23.000 fakturaer og bruker 5 minutter på å korrigere, finne gyldig referanse eller manuelt prosessere fakturaen vil spare et årsverk ved å få dette 100% automatisert! |
|
|
|