Nyhetsbrev fra Avdeling for pasientreiser Avdeling for pasientreiser har opprettet et nyhetsbrev med informasjon om pasientreiser for rekvirenter og behandlere tilhørende Helse Bergen. Dette vil erstatte tidligere bruk av e-post ved utsending av informasjon og melding om endringer. Dersom du ikke lenger trenger informasjon kan du enkelt melde deg av her
Avdeling for pasientreiser vil i tillegg samle nyttig informasjon og rutiner på en egen nettside for helsepersonell på helse-bergen.no. Behandlere og rekvirenter som benytter våre tjenester kan søke svar her - også utenom vår åpningstid og selv om NISSY midlertidig er nede. Sendte nyhetsbrev vil man også etter hvert finne igjen her.
Nettsiden er ikke en erstatning, men et supplement til de nasjonale sidene på pasientreiser.no, og gjelder kun pasientreiser i Helse Bergen.
Ventetider ved pasientreise med rekvisisjon Etter behandling må det påregnes noe ventetid. Etter ca. 45 minutter er de aller fleste pasienter som reiser korte turer hentet.
For pasienter som skal reise over kommunegrensen kan ventetiden bli lenger. Avdeling for pasientreiser vil så langt det lar seg gjøre informere pasient og/ eller behandler i ventetiden. Informasjon vil typisk komme på SMS eller via telefon.
Ved forsinkelse som fører til mer enn 45 min venting, eller bryter annen direkte avtalt henting med pasient, vil vi varsle pasient og/eller behandler via SMS eller telefon.
Valg av rett transport Å rekvirere transport skal gjøres med grunnlag i pasientens behov. Dette sikrer pasienten et riktig tilpasset transporttilbud og god bruk av ressursene.
Henvis pasienten til oss på 05515 dersom det er spørsmål knyttet til en reise eller behov for rekvisisjon på trafikalt grunnlag.
Redusert åpningstid i sommer I perioden fra 12.juli - 7.august har vi redusert åpningstid på 05515:
Man-fre: kl. 08.00 -16.30 Lørdag: kl. 09.00 -15.00
Vi ønsker deg en riktig god sommer! Helse Bergen HF, Haukeland universitetssjukehus, Avdeling for pasientreiser 05515 | pasientreiser@helse-bergen.no
|