Passordsupport og profil i NISSY | Gjeninnført dokumentasjonsplikt fra 1.juni | Åpningstider i sommer
Passord og "min profil" i NISSY - for helsepersonell |
I august 2021 ble det lagt til ny funksjonalitet som skulle gjøre det enklere for behandlere/ rekvirenter å få tilsendt nytt passord direkte på e-post eller SMS ved behov.
Vi ser at noen rekvirenter fremdeles mangler kontaktinformasjon knyttet til sin bruker - og får dermed ikke benyttet seg av funksjonaliteten.
For å kunne benytte funksjonen "Glemt passord", for direkte tilsendt nytt passord fra systemet ved behov, er det en forutsetning at: - brukeren din ikke er deaktivert
- du har en e-post og/eller et mobilnummer lagt til i "min profil" - som nytt passord kan sendes til.
Et passord er satt til å vare i 180 dager, f.eks fra brukeren din blir opprettet og 6 måneder fram i tid. Endrer du passordet i perioden får du nye 180 dager. Du kan se under "min profil" når passordet ditt utløper. Dersom du ikke endrer ditt passord i løpet av perioden vil brukeren din bli deaktivert. Dersom du skriver passord feil mange ganger vil også brukeren din bli deaktivert.
Er du deaktivert må du kontakte Avd for pasientreiser på 05515 eller sende oss en supporthenvendelse. Utenom vår åpningstid kan Norsk Helsenett også kontaktes på tlf. 24 20 00 00 for passordsupport, men forutsetter at e-post eller mobil-nr er knyttet til bruker.
Systemet varsler også bruker automatisk i forkant av at passord utløper, dersom e-post er registrert på brukeren.
Du kan selv redigere din profil, legge til e-post og eller / mobil-nr, samt se når ditt passord utløper. |
|
|
En enkel veiledning er lagt ut på helse-bergen.no som viser funksjonene: - Bytte passord
-
Se og redigere i Min profil
- Glemt passord (få tilsendt et passord direkte fra systemet ved behov)
|
| |
|
Supporthenvendelse til Avd for pasientreiser via skjema |
I noen tilfeller må du kontakt Avd for pasientreiser for passord-support.
Dette kan du nå enkelt gjøre via skjema "Gløymt passord eller deaktivert brukar i NISSY" som er tilgjengelig på helse-bergen.no for helsepersonell.
Vi håndterer supporthenvendelser så fort vi har anledning.
Du kan også ringe oss på 05515 - tast 2 for helsepersonell og deretter 6 for support.
Utenom vår åpningstid kan Norsk helsenett kontaktes på tif. 24 20 00 00 |
|
|
Dokumentasjonskravet er gjeninnført fra 1.juni - for reiser med bil på medisinsk grunnlag
|
Den midlertidige rettighetsendringen for pasientreiser med privat bil opphørte 1.juni 2022. Siden 12. mars 2020 har reiser med bil over 10 km, og tilleggsutgifter, som parkering, bom og bilferge blitt dekket, uten nødvendig dokumentasjon, som følge av koronapandemien.
Nå gjennomføres pasienttransport stort sett normalt, og for reiser fra og med 1. juni 2022 gjeninnføres dokumentasjonskravet. Da må pasient igjen ha dokumentasjon fra sin behandler på helsemessige årsaker for bruk av bil, for å få dekket tilleggsutgifter til bilferge, parkering, bom og piggdekk, slik som det står i pasientreiseforskriften § 22.
Mer informasjon finner du på helsenorge og pasientreiser.no
|
| |
I ukene 28 - 32 har vi redusert åpningstid på 05515 (fra mandag 11.juli) Man-fre kl. 08.00 - 16.30 Lør kl. 09.00 - 15.00
Fra og med mandag 15.august er vi tilbake til normal åpningstid
|
|
|
| Vi ønsker deg en riktig god sommer! |
| | | |
|